2 września 2016

Książki z biblioteki #2 i podsumowanie sierpnia 2016


Hej! Dzisiaj znowu przychodzę z wpisem okołoksiążkowym. Może najpierw o wypadzie do biblioteki, żeby zbytnio nie przedłużać. Dzisiaj wypożyczyłam:

1) "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" - Stieg Larsson. Już dawno miałam ochotę przeczytać tę książkę. Przynajmniej oderwę się trochę od fantastyki na rzecz kryminału. Słyszałam same dobre opinie o "Millennium". Zobaczymy, czy mi także się spodoba. Nie ma sensu pisać o fabule, bo na pewno każdy już słyszał o tej książce. 

2) Kolejny tom przygód Anny i Sebastiano, czyli "Złoty most" Evy Völler. Pierwsza część mi się spodobała, oprócz kilku małych szczegółów. Niestety, tutaj mam pewne obawy, ponieważ akcja będzię się toczyć w Paryżu. Pewnie będę porównywać tę książkę z "Trzema muszkieterami", których po protu uwielbiam. A poza tym będę tęsknić za Wenecją i bohaterami z pierwszego tomu. Okaże się także, jak autorka poradzi sobie z opisami życia siedemnastowiecznych Francuzów.

3) Ostatnią książkę, czyli "Czerwony hotel", wypożyczyłam, ponieważ chciałam się zapoznać z twórczością Mastertona. Jednak nie będę mogła jej przeczytać teraz. Po powrocie do domu okazało się, że to trzecia część cyklu o Sissy Sawyer. Brawo ja... Następnym razem może uda mi się wypożyczyć pierwszy tom.


*

A teraz czas na podsumowanie sierpnia. Dokładnie od 9 sierpnia prowadzę bloga. Przez cały miesiąc przeczytałam 7 książek. Oto one:

-"Wierna" Veronica Roth. Jest to trzecia część trylogii "Niezgodna". Zdecydowanie najlepszy ze wszystkich tomów. Wywołał we mnie ogromne emocje. Mam nadzieję, że uda mi się w najbliższym czasie napisać recenzję tej serii.

-"Onyks" Jennifer L. Armentrout. Recenzja tej oraz pierwszej części TUTAJ. Jak do tej pory seria może nie jest wybitna, ale jestem ciekawa, co będzię dalej. Poza tym zakończenie drugiego tomu bardzo mi się podobało i sprawiło, że chcę sięgnąć po dalsze części.

-"Próba ognia" Josephine Angelini. Recenzja TUTAJ. Całkiem ciekawe fantasy dla młodzieży. Fanom tego gatunku powinno się spodobać, ponieważ autorka miała kilka oryginalnych pomysłów. Trochę gorzej z akcją...

-"Opętany demon" Stacia Kane. Recenzja całej trylogii TUTAJ. To jedna z moich ulubionych serii, chociaż jestem w tej opinii raczej odosobniona. Niemniej jednak polecam.

-"Magiczna gondola" Eva Völler. Recenzja TUTAJ. Wciągająca opowieść o tematyce podróży w czasie, której akcja toczy się w Wenecji. Chociaż autorce nie udało się odtworzyć klimatu tego miasta, to wykazała się dużą wiedzą historyczną. Niestety wątek miłosny w tej książce wyraźnie kuleje...

-"Cienie" Amy Meredith. Uznałam, że nie będę pisać recenzji tej książki, ponieważ była tak krótka, że nie mogłabym uniknąć spojlerów. Poza tym niezbyt mi się podobała. Wszystkie postacie były wyjątkowo płytkie, nikogo nie udało mi się polubić. Dodatkowo książka jest przewidywalna, język prosty, a wiele momentów nużących. Może to pozycja dla młodszych czytelników. W każdym razie nie znalazło się tu nic oryginalnego i świeżego. I na tym zakończę. Nie potrzeba tu recenzji, moim zdaniem. Gdybym miała ocenić książkę, byłoby to 4/10.

-And last but not least "Uciekinier" Stephena Kinga. Recenzja TUTAJ. Jak zwykle autor mnie nie zawiódł. Bardzo dobra książka, obfitująca w wiele scen akcji!

To wszystko na dziś. Życzę sobie więcej takich obfitujących w książki miesięcy :) Pozdrawiam!
Share:

6 komentarzy:

  1. Żadnej z tych książek nie czytałam.
    Niemniej jednak kojarzę Armentrout, do której nie mogę się przełamać i Roth, po którą z pewnością nie sięgnę.
    Gratuluje wyników!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeśli nie lubisz paranormal romance i dystopii, to raczej żadna z tych książek Ci się nie spodoba...
      Dziwne, bo mi się jeszcze jakoś takie nie znudziły :D

      Usuń
  2. Czytałam całą trylogię „Niezgodna” i zgodzę się, że „Wierna” to najlepsza w całej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie niestety Złoty most podobał się dużo mniej niż Magiczna gondola i przez to do tej pory nie sięgnęłam po trzeci tom przygód Anny i Sebastiano :/
    Seria Lux Jennifer L. Armentrout może faktycznie nie jest wybitna, ale niesamowicie wciąga, no i kocham relację Kat oraz Daemona, z tomu na tom jest coraz lepsza! Próba ognia była średnia, bo choć świat był interesujący, nie polubiłam się z główną bohaterką i trochę mi się ta powieść dłużyła.
    Gratuluję wyników i życzę zaczytanego września!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ciekawa jestem właśnie dalszych tomów serii "Lux" :)

      Usuń
  4. 7 książek to świetny wynik mam nadzieje że i ja będę miała czas na tyle pozycji :)

    OdpowiedzUsuń